reklama

8. Oranžové tenisky

Svet naokolo celkom stíchol. Sedel som na tej studenej doske pred billboardom nákupného centra asi tri metre nad cestou a bolo mi fajn. Opustil som teplo jednej postele aby som sa do tej ženy v nej celkom nezbláznil. Zažil som niečo, čo nikto nikdy nevyjadrí slovami. Horúca, ešte jemne vlhká zmes vôni cigariet a ginu, pachov vášne, drzosti a krásy ženského tela. Štyri ráno, červené svetlo z hodín robilo tejto scéne dokonalého osvetľovača. Čas sa v záplave svetla odrážal od jej hebkej pokožky. Umenie, ktoré nikto nikdy nepredá. Nedá sa vydražiť, vpáli sa vám do hlavy a navždy tam zostane.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Sedel som na tej posteli opretý o stenu a vnímal všetko oveľa intenzívnejšie. Každý jej nádych, jemne pohyby spôsobené asi snom o ktorom som nič nevedel. Chcelo sa mi kričať ale zároveň byt aj ticho. Koľko takých obrázkov musí človek zažiť, aby poznal ozajstnú krásu ženského tela. Koľko minút musí stráviť nad jej vôňou aby zastavil čas? Vraj krása sa dá ťažko opísať, ťažko zachytiť. Od tejto noci krasu vnímam inak. Je to zmes tisícky často kráť totálne nezaujímavých okolností.

Musel som odtiaľ preč, aspoň na pár sekúnd zmiznúť z tej miestnosti, dostať sa zo zovretia toho poznania. Opatrne som sa poodkrýval ako už sto krát predtým. Dnes ale neutekám uprostred noci. Nie je kam. A ani prečo! Chce to vodu a trochu štipľavého chladu. Našiel som džús, lepšie ako nič. Obul som si tenisky a vyšiel na balkón. Nahý s grepovým džúsom a s teniskami som vyzeral určite dosť zúfalo. Ale bolo mi skvele. Tupo hladiac pred seba som nemohol prestať myslieť na ten jej pohľad. Na jej prvý pohľad, tesne pred tým ako prepustila svoje telo kŕču, tesne predtým ako zažila smrť a život zvaný orgazmus. Nikto sa na mňa nikdy tak nepozrel. Nikdy ani predtým a ani nikdy potom. Tie jej oči mám v hlave doteraz. Taký pohľad by sa mali učiť všetky ženy na svete. Predali, kúpili a zmanipulovali by každého muža na planéte. Kvôli takým očiam chlapi pijú a kvôli nim sa mi zmenil svet. Zažil som na par sekúnd dokonalosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ten priestor mi bol zrazu malý, musel som chodiť, rozchodiť ten pocit, byť chvíľku sám. Pozbieral som zvyšok svojich vecí a potichu za sebou zabuchol dvere. A teraz som tu, opretý o billboard vysoko nad cestou. Vietor sa opiera o moju tvár. Po ceste kde zvyčajne prejde tisíc áut za hodinu neprešlo ani jedno. Čierny asfalt oddychoval bez ťarchy všetkých tých kolies. Oranžová na semafore blikala otravne pravidelne z každej strany križovatky a mokrá cesta znásobovala tú svetelnú show. Diskotéka 90-tych rokov na čiernom podklade. Ešte ani ten semafor mi nevedel poradiť. Žiadna zelená ani červená. Šanca ísť alebo povel stať. Otravná oranžová, ktorá nič nehovorí, svieti aj pred aj po. Vyber si sám! No všetko bolo ako malo byt. V žilách mi pulzoval všetok alkohol dnešnej noci. Zalieval každý milimeter môjho tela. Pár okien v diaľke svietilo informáciu, že nie som celkom sám. A mali pravdu. Nebol som.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mal som Kate. Kate s najkrajšími očami na svete. Kate, ktorá počúvala Divokého Bila a vlastne mi bola bližšia ako ktokoľvek iný. Kate, kvôli ktorej mám vždy úsmev na tvári keď hrajú Coldplay Clock. Kate z prvého vchodu. Kate, kvôli ktorej som prvý krát dostal do nosa. Kate, ktorá mi dala pocit, že šťastie nemusíš vyhrať v žiadnej lotérii. Kate, ktorá milovala moje šialené tričká. Kate, s ktorou som strávil hodiny rozprávaním sa o všetkom, čo nás len napadlo, na schodoch po tme, za svetla a vlastne stále. Kate. o ktorej spieva Miro Žbirka aj Supa. Áno, totálne šialená kombinácia. Presne taká bola. Nepredvídateľná, umelecky čistá, trochu strelená a veľmi zaľúbená. Ale o nej to teraz celkom nie je.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to o všetkých ženách tohto sveta. Na tej úzkej mokrej doske opretý o ten billboard som na ne nemohol prestať myslieť. Čo sa pokazilo? A hlavne kedy? Prečo ženy ako Kate stretnete raz za mnoho mesiacov či rokov? A prečo, keď už ich máte, musíte od nich utekať aby ste sa celkom nezbláznili. Masovosť sa stala synonymom krásy. Pár celebrít a módnych domov zase určovateľom trendov. Tisíc žien v rade ako z výrobnej linky firmy Nuda a.s,. smejúce sa na trápnych vtipoch, ktorým vôbec nerozumejú, konzumujúc všetko drahé, lebo čo je drahé to je cool. Nosiace iphony, ipady aj všetko čo vôbec nepotrebujú. Kedy naposledy musel chlap vynaložiť viac úsilia ako peňazí? Dokonalý prototyp na hlavu postavenej evolúcie. Poďakovanie za drink je dávno minulosť, ak nemá človek na sebe visačku Armani a na kľúčoch prívesok BMW. Neónová modrá a ružová a vlastne akákoľvek farba musí byť hit aspoň jedného leta. Fotky v autách, Instagram plný posh snímok dokonalého života. Smartphony ako jediné smart s nimi spojené. Tvár skrytá za inou tvárou značky make-upu na ktorého meno si nespomeniem. Nikto ani matne si nepamätajúci ako skutočná krása vyzerá. Strach chlapov vedľa čoho sa ráno zobudia sa stáva nielen víkendovou rutinou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo nie je viac žien ako Kate? Nájsť ženu čítajúcu knihu je pravdepodobné asi ako zebra naháňajúca levicu. A predsa, nebol by som objektívny. Galérie, kaviarne, bary, zastávky a čakárne sú plné skvelých žien. Sú ženy počúvajúce Delika a Beneho, Johnyho Casha, Boba Dylana a Nicka Cavea. Ženy majúce vlastný názor. Dlhovlasých aj krátkovlasých stvorení, ktorým meno Bukowski a Remarque hovorí omnoho viac ako by niekto čakal. Žien krásnych aj s cigaretou v jednej ruke a ginom v druhej. Žien, pre ktoré môžem každú noc zomrieť, aby som ráno znova ožil.

Viete čo? Prajem každému chlapovi jednu Kate! Nepoviem vám prečo. To musíte zažiť každý sám. Otvorte oči! Pretože krása sa skrýva v detaile. V oranžových teniskách veľkosti 40.

Dalibor Rakoczy

Dalibor Rakoczy

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vera tvrdí, že som úprimný až arogantný. A jej verím, veď vďaka nej to sem teraz píšem. A - áno - ristretto a zázvorový tonic je ideálna kombinácia. Za každého počasia. Viac slov nemá význam. Všetko podstatné nájdete na tomto blogu. Zoznam autorových rubrík:  Denník jedného blázna

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu